Два таланти – програмування та музика
Є щось спільне в процесі створення комп’ютерної програми та музичного твору… Обидва ці процеси потребують натхнення та творчих навичок. Хороший код, як і хороший трек – це витвір мистецтва. І тому не дивно, що наші студенти талановиті і творчі люди. Яскравий приклад цього – талановитий програміст та діджей, студент 6 курсу магістратури за спеціальністю “Системне програмування” – Олександр Трофін. Чимало студентів знають його завдяки студентській дискотеці КНТУ “Старий Грамофон”. Олександр прагне розвивати обидва свої таланти: і талант у програмуванні, і талант у музиці.
Як з’явилося захоплення музикою?
Музикою захоплююся з 12 років. В дитинстві у мене був кишеньковий касетний плеєр та касета з американським репом. Якість звучання цього плеєра була дуже низькою, тому в мене виник інтерес до радіотехніки. Я прагнув покращити якість звучання музики, тому зробив саморобну колонку і підсилювач до неї. Але мені було замало просто слухати музику – хотілося створювати її. Я відчував, що музикою можна передати почуття та емоції більш виразно, ніж словами.
Де працювали діджеєм?
В дитячому оздоровчому таборі “Бригантина” та в диско-клубі КНТУ “Старий Грамофон”.
Якщо Ви ще з дитинства настільки захоплені музикою, то чому пішли навчатися на програміста?
А програмістом я вирішив стати з таких міркувань. По-перше, у мене технічний склад розуму. По-друге, вважаю, що це затребувана і добре оплачувана професія.
Для Вас є щось спільне між музикою і програмуванням? Чи допомагають чимось знання з програмування, отримані в університеті у музиці?
На перший погляд зв’язок між музикою і програмуванням непомітний. Але ми живемо в XXI столітті і вся музика зараз представлена в цифровому форматі. І так як сучасний діджей, на мою думку, це комп’ютерний діджей (CJ – Computer Jokey, людина, що грає музику з комп’ютера або людина, яка пише музику на ПК), то навички професійного користування і налаштування ПК + розуміння того, як “виглядає” цифровий звук дуже сприяють ефективному діджеїнгу. Також музика, на мій погляд, досить сильно переплітається з “Царицею наук” математикою, тому що в музиці дуже багато таких, скажімо, математичних законів і чисел (швидкість треку, такти, долі) і для того, щоб якісно звести треки в сет діджей рахує удари так званої “бочки” (у простолюдді – “туц-туц”).
Зрозуміло. А Ви створюєте тільки мікси існуючих творів або пишете і свою музику?
Писав музику до того, як зростання в цій справі уперлося в музичну освіту. Тобто, можу заявити, що так, я вмію створювати музику на комп’ютері, але мабуть в суто технічному сенсі. А от з точки зору гармонії, музичної грамотності, то відсутність музичної освіти дає про себе знати.
Які Ваші треки Ви вважаєте найбільшим Вашим досягненням?
З написаного мною, вважаю кращими роботи, опубліковані на моїй сторінці promodj.com/trofin на сервісі PromoDJ.
Деякі з треків Олександра Трофіна
Хотіла ще розпитати про навчання. Чи подобається Вам вчитися на нашій кафедрі? Які предмети для Вас виявилися найбільш корисними і цікавими?
Звичайно подобається! Корисними вважаю всі, які викладалися на нашій кафедрі і кафедрі вищої математики. Цікавим для мене був предмет “Програмування на мові Асемблер”. А найбільш корисними – предмети пов’язані з мережами, мобільними платформами, хмарними сервісами. На мою думку, зараз це найактуальніші предмети.
Я здивована, що для Вас був цікавим саме Асемблер, тому що зазвичай студенти цю мову програмування не люблять і вважають складною і непотрібною для себе. Значить Асемблер Вам знадобився?
Не знадобився. Просто Асемблер я люблю за те, що є кінцевий набір інструкцій, від якого в підсумку програміст повинен відштовхуватися при вирішенні тієї чи іншої задачі.
У випадку з іншими мовами і технологіями, то легко заплутатися: існує купа бібліотек, фреймворків, платформ і якщо не знати про це, можна “винаходити велосипед” і не знати про вже існуючі рішення. Втім, сучасний Асемблер теж має безліч бібліотек…
У кожному разі, прогрес технологій зараз настільки швидкий, що програма навчання у ВНЗ буде відставати. Тому завдання ВНЗ дати основи і навчити майбутніх програмістів постійно пристосовуватися до нових тенденцій.
Програмування в принципі, можна узагальнити, в будь-якій мові дотримуються певних основних принципів, але необхідно вивчати якусь конкретну мову в якості прикладу.
Вам сподобався Асемблер, але не знадобився. А які мови програмування, вивчені на нашій кафедрі, виявилися корисними?
Я підпрацьовую веб-програмістом. Мови, які мені стали в нагоді: HTML, CSS, JavaScript, PHP, SQL. Також працюю з MS Access де мені теж виявилися корисними знання SQL.
Є якісь написані Вами комп’ютерні програми або інші розробки в сфері ІТ, якими можете похвалитися?
Пишу сайти для себе, створив сайт для свого брата, на якому він веде блог. Розробив сайт для Ленінської районної виборчої комісії. Також розробив стеганографічний додаток для захисту інформації.
Ким Ви себе бачите в майбутньому? Де плануєте працювати далі?
Хотілося би, щоб основною моєю роботою була робота програмістом або системним адміністратором, а додатковою (по вихідних, як хобі) робота музичним продюсером, діджеєм в клубі або на радіо.
До речі, про радіо. Чомусь мене не залишає прагнення створити власне радіо. Загалом, була така спроба. У даній справі мені якраз дуже знадобилися знання програміста, тому що сучасне радіо працює через Інтернет і для зручного представлення радіо в Інтернеті потрібна веб-сторінка з плеєром. Я трохи переписав існуючий плеєр (стиль, деякі функції); домен, веб-сервер, сервер потокового мовлення були взяті в оренду на безкоштовних умовах. Сайт складався з одної сторінки, на якій можна було почути моє радіо.
Також хотілося б проявити себе в майбутньому як винахідник в галузі ІТ…
Чудові плани! Сподіваюся, що вони у Вас здійсняться.
Програміст, як і музикант, – це чарівник, що створює щось нове та потрібне людям. Музика дарує нам хвилини радості, натхнення, втіхи, прозріння… А програмування разом з науково-технічним прогресом допомагає зробити світ кращим, розширити людські можливості, втілити мрії.
Сподіваюся, що гармонічне поєднання двох талантів Олександра допоможе йому створити щось своє, нове та унікальне.
Підготувала Єлизавета Мелешк