Представники кафедри Кібербезпеки та програмного забезпечення — у складі журі IV Всеукраїнської студентської олімпіади з соціоінженерінгу


06 травня 2025

25 квітня 2025 року на базі Харківського національного університету радіоелектроніки відбулась IV Всеукраїнська студентська олімпіада «Соціоінженерінг: шляхи та механізми захисту». Захід зібрав команди студентів із закладів вищої освіти Одеси, Кропивницького, Сум та Харкова, які продемонстрували свої знання, навички критичного мислення та вміння аналізувати інформацію в умовах інформаційного впливу та маніпуляцій.

Цьогоріч до складу журі олімпіади були запрошені викладачі кафедри Кібербезпеки та програмного забезпечення Центральноукраїнського національного технічного університету — Усік Павло Сергійович та Козірова Наталія Леонідівна. Їхня участь як членів журі забезпечила високий рівень професійного оцінювання завдяки ґрунтовним знанням у сфері кібербезпеки та досвіду практичної роботи з інформаційними загрозами. Викладачі не лише об’єктивно оцінювали результати учасників, а й сприяли формуванню конструктивного зворотного зв’язку, що допоможе студентам у подальшому професійному зростанні.

Основною метою олімпіади є розвиток здатності студентів критично мислити, аналізувати інформацію та відрізняти факти від маніпуляцій. Учасники готували аналітичні тексти на теми, пов’язані з кібербезпекою, історією та релігією. Після обміну цими текстами команди аналізували роботи опонентів, виділяючи в них достовірну, недостовірну, умовно достовірну та ймовірно достовірну інформацію. Підсумки аналізу учасники представляли у вигляді презентацій та захищали свої висновки перед журі.

Залучення до журі викладачів Центральноукраїнського національного технічного університету стало важливою складовою успіху олімпіади. Завдяки досвіду Козірової Наталії Леонідівни, учасники отримали не лише оцінки, а й корисні поради щодо поліпшення своїх навичок аналізу інформації в умовах сучасних загроз.

Участь в олімпіаді стала цікавим та корисним досвідом не лише для студентів, а і для журі. Для того щоб досягти максимально об’єктивної оцінки, кожен з членів журі висловлював свою аргументовану думку, щодо рівня комунікації та обізнаності учасників: «Справжня демократія» - як висловився голова журі Петрик Валентин Михайлович.

«Ми з повагою  та захопленням вислухали кожного учасника, кожен мав можливість висказати свою думку і навіть претензії, якщо такі були.  Головною нашою метою  було не лише здобуття досвіду студентами в вище зазначених темах, а і щоб у всіх залишився приємний спогад про участь в олімпіаді. Студенти показали не лише свою обізнаність і компетентність, а і сталеву витримку та потужний характер, змагальний дух панував всі 8 годин, просто так не здавався ніхто, тому кожен отримав своє призове місце. Гадаю що досвід який здобули учасники, стане корисним для них у майбутньому.» - поділилась своїм враженням Наталія Леонідівна.

«В цьому році олімпіада відбулася на вищому рівні. Дуже добре було видно, що учасники виросли в інтелектуальному і  на ментальному  рівні. Студенти почали краще формувати свої думки, та знаходити потужні аргументи. Також відчувалася їхня впевненість у собі, вміння працювати в команді, слухати одне одного та швидко орієнтуватися в нових ситуаціях. Це свідчить не лише про особистісне зростання, а й про якісну підготовку та щире зацікавлення темою змагань. Цього року особливо вразила здатність учасників мислити критично, пропонувати нестандартні рішення та аргументовано відстоювати свою позицію. Такий прогрес є свідченням того, що олімпіада дійсно має позитивний вплив і сприяє розвитку молодих фахівців, готуючи їх до реальних викликів професійного життя. » - озвучів свою думку Павло Сергійович.

В кінці олімпіади студенти отримали зворотній зв’язок від усіх членів журі. Вони почули про свої сильні та слабкі сторони та отримали рекомендації щодо подальшого вдосконалення аналітичних навичок, підвищення інформаційної грамотності та розвитку критичного мислення. Члени журі окремо відзначили ті команди, які проявили нестандартний підхід до аналізу джерел, вміло ідентифікували маніпулятивні техніки та аргументовано доводили свої висновки.

На завершення заходу організатори подякували всім учасникам за активність, відкритість до діалогу та прагнення до знань. Було наголошено, що подібні олімпіади не лише підвищують фаховий рівень студентів, а й сприяють формуванню майбутніх фахівців, здатних ефективно протистояти інформаційним загрозам у цифрову епоху.